Pracownik służby bhp – czy musi być zatrudniony na etacie
Nasza firma zatrudnia około 260 pracowników na umowy o pracę. Czy mamy obowiązek zatrudniać BHP-owca na umowę o pracę? Jeśli tak, to czy może on pracować na niepełny etat? Czy możemy utworzyć służbę BHP w taki sposób, że będzie to osoba, która ma z nami zawartą umowę B2B?
Z artykułu dowiesz się:
- Czy pracownik służby bhp musi być zatrudniony na etacie?
Przeczytaj też:
Pozostało jeszcze 80% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
AUTOR
Prawnik, absolwent Wydziału Prawa Administracji i Ekonomii (Zakład Prawa Pracy) Uniwersytetu Wrocławskiego. Od 2002 r. zawodowo zajmuje się problematyką prawa pracy, jak również w zagadnieniami związanymi z działalnością kontrolno-nadzorczą sprawowaną przez Państwową Inspekcję Pracy. Ekspert współpracujący z największymi i najbardziej opiniotwórczymi podmiotami w kraju, zajmującymi się problematyką prawa pracy. Ma na swoim koncie współpracę m.in. z Ministerstwem Pracy i Polityki Społecznej, Dolnośląską Komisją Ochrony Pracy oraz czołowymi firmami wydawniczymi. Jest m.in. współautorem komentarza do Kodeksu pracy, autorem komentarza do ustawy o PIP, jak również komentarzy do kilkunastu rozporządzeń wykonawczych do Kodeksu pracy.