Tymczasowy areszt pracownika – jak powinien postąpić pracodawca
Pytanie: Pracodawca od 1 stycznia 2021 r zatrudnił pracownika na podstawie umowy o pracę na czas określony do 31 grudnia 2021 r. Od 6 kwietnia 2021 r pracownika nie ma w pracy (pracodawca dowiedział się, że przebywa w areszcie). Nie otrzymaliśmy żadnej informacji na piśmie. Co należy zrobić w takim przypadku odnośnie dalszego zatrudnienia tej osoby?
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Po jakim okresie czasu umowa o pracę wygasa w związku z tymczasowym aresztowaniem pracownika
- Czy zasada wygaśnięcia umowy ma zastosowanie także do umów terminowych
- Jak należy kwalifikować okres nieobecności pracownika w związku z tymczasowym aresztowaniem
- Jak powinien postąpić pracodawca w przypadku wyjścia pracownika z aresztu przed upływem 3 miesięcy, uniewinnienia lub umorzenia postępowania wobec pracownika
Pozostało jeszcze 84% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
AUTOR
Prawnik, absolwentka Wydziału Prawa i Administracji w Szczecinie. W latach 2009-2013 zatrudniona w Publicznych Służbach Zatrudnienia jako Specjalista ds. Rozwoju Zawodowego. Aktualnie związana z administracją samorządową. Autorka licznych publikacji z zakresu prawa pracy oraz prawa turystycznego.