Większość pracowników chce od swojej firmy czegoś więcej niż tylko miejsca pracy. Chcą się identyfikować z jej misją, wizją, celami, chcą być częścią jej sukcesu. Żeby tak się stało muszą znać i rozumieć misję firmy. Także w tym obszarze pandemia odcisnęła swoje piętno. Inne aspekty mają teraz wartość, skupiamy się bardziej na tym, co daje sens naszej pracy i życiu. Pracownicy znacznie mocniej niż wcześniej cenią sobie kontakt z firmą o wartościach podobnych do tych, które sami wyznają. Silna wizja, misja i wartości to jest w tej chwili najmocniejsze spoiwo.
Przeczytaj też:
Łączenie pracowników z misją i wizją firmy wymaga aktywnego i ciągłego wysiłku.
Co może nam skutecznie pomóc w tych wyzwaniach?
Często mylimy wizję z misją. Deklaracja misji jest najczęściej szeroka i wzniosła a deklaracja wizji zawęża ją do konkretnych celów. Deklaracja wizji to mierzalny sposób realizacji misji. Chociaż wizja i misja Twojej firmy są ze sobą powiązane, nie są one zamienne. Najkrócej rzecz ujmując wizja odpowiada na pytanie „CO” firma chce robić, a misja mówi nam „JAK” to będziemy wcielać w życie.
Podczas definiowania wizji warto zadać sobie te pytania:
Jeżeli nie posiadasz pełnego dostępu do portalu, możesz wykupić dostęp jednorazowy do wybranego dokumentu.
Wykup dostęp jednorazowy
39.90 zł netto
(49.08 zł brutto)