Narzędzia:
Nowe przepisy Kodeksu pracy dopuszczają elektroniczną postać wniosków składanych przez pracowników wykonujących pracę zdalną. Pojawiło się pytanie, czy taką postać dokumentów można zastosować także do wniosków i deklaracji składanych przez pracownika zdalnego na podstawie przepisów PPK. Sprawdźmy.
Umowa o prowadzenie pracowniczych planów kapitałowych jest zawierana przez pracodawcę w imieniu i na rzecz pracowników. Niezwykle ważnym jest, aby osoby uprawnione (potencjalni uczestnicy) otrzymały wszelkie niezbędne informacje o programie jeszcze przed samym zawarciem umowy. W celu umożliwienia im podjęcia świadomej decyzji dotyczącej uczestnictwa powinni oni posiadać wiedzę dotyczącą zasad i funkcjonowania PPK.
Przygotowanie do wdrożenia PPK obejmuje również dostosowanie systemu kadrowo-płacowego do obsługi programu. Mniejsze podmioty być może nie muszą korzystać z rozbudowanych funkcjonalności systemowych w tym zakresie, ale większe z pewnością powinny zadbać o komfort obsługi PPK i wdrożyć u siebie procedury, które pozwolą im w przyszłości ograniczać czas na czynności z tym związane. Warto, aby każdy pracodawca – już na początku drogi związanej z PPK – odpowiedział sobie na pytanie, czy jego system informatyczny został odpowiednio przygotowany do wdrażania tego projektu.
Przygotowujesz się do wdrożenia PPK w jednostce publicznej? Weź udział w II edycji Ogólnopolskiego Kongresu PPK dla jednostek publicznych – warsztaty wdrożeniowe – online, już 25 stycznia 2021 r.
Po nowym roku niektóre jednostki publiczne mogą już mieć zawarte umowy o zarządzanie PPK, część natomiast będzie szykować się do jej zawarcia. Zarówno jedni, jak i drudzy pracodawcy mogą przekazać swoim pracownikom informację dotyczącą tworzenia PPK. Podpowiadamy, jak ją przygotować.
Od stycznia 2021 r. obowiązek tworzenia PPK przez jednostki wchodzące w skład sektora finansów publicznych. W wydanej interpretacji Polski Fundusz Rozwoju rozstrzygnął wątpliwości, co do dopuszczalności zawarcia przez jednostki publiczne umowy o zarządzanie PPK jeszcze przed dniem 1 stycznia 2021 r.
Na Ogólnopolskim Kongresie "PPK w jednostkach publicznych" w przystępny sposób przybliżymy idee i zasady działania PPK. Poznaj dotychczasowe doświadczenia i perspektywy wdrożeniowe pracodawców. Dowiedz się, na co zwrócić uwagę podczas wyboru instytucji finansowej, a także jakie są obowiązki pracodawcy i uprawnienia osób zatrudnionych. Zapraszamy do udziału online już 26 listopada.
Pytanie: Czy gminny ośrodek kultury mający osobowość prawną jest jednostką sektora finansów publicznych? Czy zatem terminy wprowadzenia PPK to odpowiednio – umowa o zarządzanie PPK – najpóźniej do 26 marca 2021 r., – umowa o prowadzenie PPK – najpóźniej do 10 kwietnia 2021 r.
Pytanie: Jako samorządowa instytucja kultury przystępujemy do PPK od 2021 roku. Mamy 2 związki zawodowe, z którymi pracodawca będzie konsultował wybór instytucji finansowej. Nie mamy na chwilę obecną decyzji, czy wyboru dokona organizator. Proszę o poradę, czy możemy rozpocząć konsultacje ze związkami i informować pracowników o PPK już teraz, aby na spokojnie zorganizować cały proces?
Pytanie: U pracodawcy działa reprezentacja pracowników, którzy są delegatami do Europejskiej Rady Zakładowej. W najbliższym czasie będą przeprowadzane wybory na kolejną jej kadencję. Nowa kadencja rozpocznie się w tym samym miesiącu, w którym pracodawca zostanie objęty obowiązkiem tworzenia PPK. Proszę o informację, czy delegaci do Europejskiej Rady Zakładowej mogą być również reprezentacją pracowników na potrzeby PPK, o których mowa w art. 7 ustawy o PPK?
Zadaj pytanie ekspertowii uzyskaj odpowiedź do 2 dni roboczych!
40 wybitnych specjalistów w swojej dziedzinie przedstawi Ci odpowiedź i analizę nurtującego Cię problemu.
Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone
2024 © Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Obserwuj nas