Narzędzia:
Powszechnie uznaje się, że zarządzanie wymaga wysokiej inteligencji, ponieważ oparte jest o wielokierunkową analizę i racjonalne podejście do wielu spraw. Niestety często nie jesteśmy w stanie przewidzieć wszystkich okoliczności. O ile kierowanie się rozumem i danymi bez wątpienia pozwala odnieść sukces, o tyle czasami warto posłuchać intuicji. Tym bardziej, że może ona przyczynić się do odniesienia sukcesu, zwłaszcza, gdy musimy szybko podjąć decyzję.
Sprawne zarządzanie przedsiębiorstwem wymaga od menadżera wielu umiejętności. Jedną z ważniejszych jest komunikacja. Zwłaszcza, gdy osoba zarządza zespołem ludzi, który odpowiedzialny jest za sukces przedsięwzięcia. Komunikacja nie jest jednak tak łatwym zagadnieniem jakby mogło się to wydawać. Związane jest to z występowaniem wielu barier, które skutecznie mogą ją utrudniać.
Świadomość pracowników i menadżerów na temat przemocy i innych niekorzystnych zjawisk w miejscu pracy z roku na rok jest coraz wyższa. Jednak ciągle należy uczulać zarówno pracowników jak i menadżerów na zagrożenia, które mogą wystąpić w firmie. Bo mobbing pomimo większej świadomości jest i pojawia się nawet wśród liderów, a może zwłaszcza z ich strony. Lista niebezpiecznych zachowań jest jednak zdecydowanie szersza i coraz częściej dotyczy nie tylko osób słabszych, ale także tych, które pod jakimś względem się wyróżniają.
W ostatnich latach coraz częściej możemy usłyszeć o zjawisku mobbingu. W dobie Internetu i mediów społecznościowych ofiary tego typu działań częściej dzielą się z innymi swoimi bolesnymi przeżyciami. Rosnąca świadomość społeczna, jak również wiedza pracowników na temat mobbingu niejako wymusza na pracodawcach stosowanie praktyk, które mają temu przeciwdziałać.
Słowa, zdania, komunikaty, polecenia stanowią podstawę działalności każdego przedsiębiorcy. Dzięki nim pracownicy wiedzą, co mają zrobić, by osiągnąć cel, jaki przed nimi został podstawiony. Te słowa stanowią także podstawę jednej z najważniejszych umiejętności współczesnego człowieka – komunikacji. Aby jednak mogła ona zaistnień musi zostać spełnionych kilka czynników.
W hybrydowym środowisku pracy, które łączy pracę zdalną i pracę w biurze, sposób, w jaki pracownicy postrzegają kulturę i sposób, w jaki organizacje ją tworzą, zmienia się. Kultura nie znika, jeśli nie ma pracowników w biurze, zmienia się i potrzebuje dopasowania do nowych warunków. Organizacjom trudniej jest łączyć się z pracownikami poprzez jednorodne doświadczenie kulturowe, pracownicy są rozproszeni w wielu lokalizacjach i stworzenie tego ujednoliconego środowiska stało się wyzwaniem.
Dobrze przygotowana prezentacja posiada swoją strukturę. Pozwala ona na odnalezienie się w treści przekazywanych informacji. Nawet najkrótsze wystąpienie biznesowe powinno zawierać kolejno występujące po sobie części. W najmniej skomplikowanym modelu będzie to wstęp, rozwinięcie i zakończenie. W każdym z tych obszarów warto zwrócić uwagę na kilka kluczowych aspektów, które sprawią, że odbiorcy zapamiętają treść wystąpienia.
Program Wsparcia Pracowników PWP lub inaczej nazywany Program Pomocy Pracownikom PPP (ang. Employee Assistance Program) to popularny benefit, który zapewnia profesjonalne wsparcie pracownikowi i jego rodzinie w rozwiązywaniu problemów osobistych i trudnych sytuacjach. Sprawdźmy czym jest Platforma EAP i jak działa.
Pismo jest jednym z największych wynalazków jakiego dokonał człowiek w historii swojego istnienia. Pozwoliło one nie tylko zachowywać. aktualne informacje na dla potomnych, ale także pozwalało kolejnym pokoleniom na korzystanie z wiedzy. Efektem tego są coraz to nowsze wynalazki. Tekst można i powinno się stosować także w prezentacjach multimedialnych. Kluczowym aspektem jest umiar.
Karanie pracowników, choć nieprzyjemne, stanowi jeden z obszarów pracy menadżera. Warto jednak konsekwentnie stosować jasno określone zasady z nim związane.
Zadaj pytanie ekspertowii uzyskaj odpowiedź do 2 dni roboczych!
40 wybitnych specjalistów w swojej dziedzinie przedstawi Ci odpowiedź i analizę nurtującego Cię problemu.
Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone
2024 © Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Obserwuj nas